klantenverhalen

Voor onze nieuwe locatie wouden we niet over één nacht ijs gaan. We waren vooral op zoek naar een performante, stabiele en betaalbare oplossing voor wifi, firewall, device en app management. We zijn hiervoor in zee gegaan met CDM ICT. Een partner waarmee we in het verleden reeds samenwerkten op het vlak van hardware en licenties maar die zich nu ontpopt heeft tot aanbieder van totaalpakketten. Ze bieden niet alleen de nodige ondersteuning maar ook training. Na de nodige maanden van voorbereiding werd er op het vlak van WiFi gekozen voor een oplossing in eigen beheer. Zo behouden we niet alleen totale controle maar hebben we geen terugkerende kosten voor een controller in de cloud. De firewall vormt het hart van het systeem en regelt samen met de RADIUS de toewijzing naar de VLANS. Bezoekers kunnen surfen via vouchers. Het beheren van de pc’s en laptops en het toewijzen van software gebeurt via Microsoft Endpoint Manager als onderdeel van Microsoft 365 EDU.”

Tim Hamels, ICT coördinator Imelda Instituut (KatOBA)

Voor onze nieuwe locatie waren we op zoek naar interactieve schermen met de bedoeling de lessen zo attractief mogelijk te maken voor zowel de leerkrachten als de leerlingen. De ideale uitgangspositie die we willden bereiken was: zoveel mogelijk nieuwe budgetvriendelijke schermen, om zo tot een moderne, uniforme oplossing te komen. Na een uitgebreide vergelijkende martkstudie zijn we hiervoor in zee gegaan met CDM ICT omdat ze een totaalpakket aanbieden : scherpe prijzen, goede support en gedegen opleiding.

Kurt De Prins, Directeur Imelda Instituut Brussel

We zijn actief in facility management en gezien we de ambitie hebben om op korte termijn te groeien, waren we op zoek aar een IT-partner die ons hierbij niet alleen kon ondersteunen maar ook proactief begeleiden. Zo kwamen we terecht bij CDM ICT. Na de eerste verkennende gesprekken werd beslist om ons Office 365 platform up te graden naar Microsoft 365. Op die manier kunnen we ons zorgeloos toeleggen op onze core business terwijl zij ervoor zorgen dat we productiever en veiliger kunnen samenwerken. Alle apparaten (Windows laptops, Macbooks, iPhones, Android smartphones) worden centraal beheerd vanuit de cloud en moeten voldoen aan opgelegde vereisten qua veiligheid (bijvoorbeeld up-to-date antivirus, recent OS, PINcode of biometrie voor toegang tot mail of data, versleuteling van gegevens). Er werd ook een systeem met labels opgezet zodat we perfect kunnen regelen wie toegang heeft tot welke documenten en voor hoe lang. Op die manier kan gevoelige en PII-data (personal identifiable data) de firma niet zomaar verlaten. Daarnaast waakt ATP (Advanced Threat Protection) over bijlagen en links in mails. Indien deze besmet zijn worden deze automatisch geneutraliseerd. Ook bestanden die we opslaan in Onedrive, Sharepoint en Teams staan onder het wakend oog van ATP.

Filip Mollaert, Johnny Trioen, Beheerders
https://www.meliopus.be

Door onze voortdurende expansie voldeed onze lokale telefooncentrale niet langer.Deze was duur en weinig flexibel. Bovendien zaten we met een pak ISDN-lijnen en dito kosten teveel. Onze IT-firma CDM ICT raadde ons aan om over te stappen naar VoIP. Aangezien alles in de cloud draait, is er geen nood meer aan lokale hardware. Dus geen kosten meer voor onderhoud en vernieuwing. Ook de overtollige ISDN-lijnen konden meteen verdwijnen. We hebben nu veel meer mogelijkheden (IVR, centraal telefoonboek, enz) tegen veel minder kosten. Bovendien wordt het faxverkeer nu ook via mail afgehandeld.

Anderzijds waren we op zoek naar een krachtige oplossing voor ons mailverkeer zowel intern als voor de chauffeurs. Alle mails moeten op alle devices steeds perfect gesynchroniseerd zijn. Om dit te realiseren heeft CDM ICT alles gemigreerd naar Office365. We beschikken ook steeds over de laatste versie van Office. Zo zijn we mee met de laatste evoluties en kunnen we op onze beide oren slapen. De productiviteit is gegarandeerd.

Erwin Hemels, zaakvoerder All Exeptional BVBA
http://www.allexeptional.be